EMSoft
EMSOFT: MEDIA - AKTUALNOŚCI
POWRÓT
» dział "media"
» archiwum newsów

LUTY 2009



Kraków: Zmiany w Radiu Akademickim (27.02)

W najbliższym czasie z krakowskiego eteru zniknie marka Luzzz FM. Stanie się tak za sprawą wygaśnięcia umowy pomiędzy właścicielem koncesji - Fundacją Krakowskiego Radia Akademickiego "ŻAK", a dotychczasowym inwestorem rozgłośni - Grupą Radiową Time, która tym samym wycofuje się z dalszego finansowania przedsięwzięcia. Oznacza to, iż stację czeka w najbliższym czasie reorganizacja, a także zmiana nazwy i charakteru programu - informuje portal Media FM.

Rozgłośnia, posiadająca obecnie profil akademicki, przekształcona zostanie w radio studenckie działające na zasadzie wolontariatu, finansowane przez krakowskie uczelnie. Stacja będzie mieć także nowe kierownictwo (dotychczasowa prezes Lucyna Drelinkiewicz, pełniąca swą funkcję od dziesięciu lat, przechodzi na emeryturę).

Wkrótce zmieni się również siedziba radia. Z pomieszczeń Grupy Time przy ul. Wiślnej 12 rozgłośnia przeniesie się pod swój wcześniejszy adres - na ul. Rostafińskiego 8 w miasteczku studenckim AGH. Oznacza to, iż stacja - w związku z koniecznością przeinstalowania urządzeń nadawczych - zaprzestanie na jakiś czas emisji programu (przerwa nastąpi najprawdopodobniej z początkiem marca). Dodajmy, że przy ul. Rostafińskiego 8 mieści się obecnie także inna krakowska rozgłośnia studencka - internetowe Radio 17. Można zatem zakładać, iż to jego zespół w pierwszej kolejności zaangażowany zostanie w tworzenie nowego projektu Fundacji KRA "ŻAK".

Aktualnie nie wiadomo jeszcze, pod jaką nazwą emitowany będzie program, który pojawi się po przerwie na częstotliwości 100,5 MHz. Przypomnijmy jednak, iż w ciągu dziesięciu lat swojego istnienia nadająca tam rozgłośnia posługiwała się aż pięcioma różnymi markami: Radio RAK, Radio ŻAK, eX FM, Eska Rock Kraków (na mocy umowy franczyzowej z Grupą Time) i wreszcie - od września ur. - Luzzz FM.



Grupa Radiowa Agory: Nowy wizerunek Złotych Przebojów (27.02)

Radio Złote Przeboje odświeża swój wizerunek. Po ostatnich modyfikacjach ramówki nadawca zapowiada kolejne zmiany.

"Więcej muzyki, którą kochasz" to nowy liner sieci, który zastąpi używane od blisko dwóch lat hasło "Największe przeboje wszech czasów". Niebawem wprowadzona zostanie także odświeżona oprawa dźwiękowa programu. Ponadto zmodyfikowana zostanie baza muzyczna radia.

W ostatnim czasie zaszły również zmiany w ramówce Złotych Przebojów. Z anteny zniknęło codzienne pasmo muzyczno-informacyjne "Co słychać", zastąpione porannym magazynem podsumowującym wydarzenia tygodnia, emitowanym w weekendowe poranki. Przypomnijmy, iż KRRiT prowadzi aktualnie postępowanie w sprawie cofnięcia koncesji łódzkiej rozgłośni sieci - z uwagi na zbyt niski udział w jej programie tematyki lokalnej.

Złote Przeboje to marka należąca do Grupy Radiowej Agory. Aktualnie pod tym szyldem funkcjonuje dziewiętnaście stacji, nadających m.in. w największych miastach Polski.



Aglomeracja Śląska: RMF Maxxx już nadaje (13.02)

Od dziś w skład projektu RMF Maxxx weszła oficjalnie piętnasta już lokalna rozgłośnia radiowa. Kilka minut przed godziną 17.00 program sieci stał się dostępny na terenie Aglomeracji Śląskiej, na częstotliwości 88,1 MHz.

RMF Maxxx Śląsk zajął w eterze miejsce dotychczasowego knurowskiego Radia Fan, nadającego od 1997 roku. Rozgłośnia w posiadanie spółki Multimedia, właściciela sieci, przeszła w grudniu 2006 r., jednak z przyczyn formalno-prawnych rozpoczęcie działalności pod nową marką stało się możliwe dopiero po dwóch latach (do czasowego zachowania wcześniejszej nazwy stacji zobowiązywały nabywcę umowy zakupu udziałów). Przez ten czas Radio Fan emitowało program wzorowany na ramówce i formacie muzycznym RMF Maxxx.

RMF Maxxx Śląsk jest trzecią lokalną rozgłośnią sieci uruchomioną w bieżącym roku. W styczniu nadawanie rozpoczęły stacje w Nowym Sączu i Pile.



TV: Nowa identyfikacja Discovery i Kino Polska (13.02)

Od marca nową identyfikację wizualną - logo i oprawę graficzną - planują wprowadzić dwa kanały tematyczne obecne na polskim rynku: Discovery Channel oraz Kino Polska.

Zmiana logotypu Discovery Channel jest konsekwencją zapoczątkowanego jeszcze w ubiegłym roku rebrandingu, prowadzonego na wszystkich rynkach, gdzie obecne są programy Discovery Networks. Przypomnijmy, iż w kwietniu 2008 r. zmieniono logo dostępnego w Polsce kanału Discovery Science, a wcześniejszą markę Discovery Civilization zastąpiono brandem Discovery World. Odświeżony logotyp Discovery Channel, który na naszych ekranach zobaczymy od przyszłego miesiąca, już w zeszłym roku wprowadzony został m.in. na rynku amerykańskim.

W marcu nowe logo, a także bardziej dynamiczną oprawę, zaprezentuje również telewizja Kino Polska, należąca (obok kanałów z rodziny Filmbox) do SPI International.



Polsat, n: Nowe kanały tematyczne (13.02)

Nowe autorskie kanały tematyczne planują uruchomić w 2009 r. platforma cyfrowa N oraz Telewizja Polsat.

Do oferty telewizji cyfrowej N najprawdopodobniej już po wakacjach dołączą dwa kanały filmowe, emitowane w standardzie HD. W ich ofercie znajdą się m.in. produkcje wytwórni Paramount oraz DreamWork, z którymi podpisała umowy spółka ITI Neovision. Szefem projektu został znany krytyk flimowy, Tomasz Raczek.

Nowe kanały - prawdopodobnie jeszcze w bieżącym roku - planuje uruchomić również Telewizja Polsat. Nadawca złożył właśnie w KRRiT wnioski o koncesję na program filmowy, dziecięcy oraz młodzieżowy.

W najbliższym czasie spodziewać można się także nowego, dostępnego w przekazie otwartym (FTA) kanału dla widzów z zagranicy - Polsatu International, który przejmie rolę zakodowanego w ubiegłym roku Polsatu 2. Nadawca rozważa także uruchomienie programu Polsat Sport International, skierowanego do widzów z USA.

Możliwe przy tym, iż widzowie za oceanem zyskają również dostęp do innych kanałów Zygmunta Solorza, takich jak Polsat News czy Superstacja (częściowo kontrolowana przez powiązaną z prezesem Polsatu spółkę Ster).



[ starsze newsy ]

NIEZBĘDNIK
» polskie stacje TV - metody odbioru
» polskie radia FM w Internecie
» katalog polskich radiostacji internetowych
» artykuły medialne

© Copyright by EMSoft 2003-2009